Oficiální distributor AUTO i MOTO pro ČR a SK

Výroba a vývoj výfukových systémů REMUS

Od roku 1990, kdy byla firma založena, ušel REMUS dlouhou cestu. Výsledkem je dnes ta nejmodernější výroba vybavená všemi potřebnými technologiemi pro precizně zpracované a vzhledově úchvatné výfukové systémy. Ty dnes REMUS vyrábí i pro sportovní divize nebo úpravce automobilek (BRABUS apod.) nebo dokonce přímo pro samotné automobilky a výrobce motocyklů jako například Aston Martin nebo Ducati. Než toho REMUS dosáhl, musel v posledních dekádách zainvestovat do těch nejmodernějších výrobních technologií a výzkumného a vývojové centra. Pojďme se blíže podívat na samotnou výrobu, používané materiály a jak probíhá vývoj nových položek.

Níže se podívejme blíže na samotnou výrobu, používané materiály a postup při výběru nových položek výfuků, které budou do katalogu zalistovány a prvně vyrobeny.

Co se pak týče samotného ladění výfukových systémů hlavně z hlediska zvukového projevu, což je ten nejdůležitější parametr, tak tomu věnujeme samostatnou detailní stránku - ZDE

 

POUŽÍVANÉ MATERIÁLY

 

  • NEREZ - Pro výrobu všech tlumičů je primárně používán 100% nerez té nejvyšší kvality – typ T304

 

  • TITANU – na několik vybraných modelů automobilů a desítky motocyklů je používán i exkluzivní titan. Z něho jsou pak vyrobeny i některé vnitřní díly automobilových koncovek a vnitřní konstrukce tlumičů. Použití titanu oproti nerezu přináš snížení hmotnosti o 70% a je vhodnější pro extrémně výkonná vozidla, případně závodní použití.

 

  • CARBON – stále oblíbenější materiál v celé automotive průmyslu z důvodu obrovských úspor hmotnosti při mnohem lepších mechanických vlastnostech. Jenže není to jen o materiálu samotném, ale především umění s ním pracovat a vytvářet tak exkluzivní výrobky. REMUS se s tímto materiálem naučil za poslední dekádu pracovat skutečně dokonale. Jejich výfukové koncovky jsou opravdovým skvostem.

 

SPOUSTA TYPŮ KONCOVEK A KOMBINACE VŠECH MATERIÁLŮ

1. Automobily - u systémů pro vozidla vyrobených v posledních 10 letech má zákazník na výběr koncovky vyrobené buď z nerezu, karbonu nebo kombinaci těchto materiálů. Titan není používán pro vnější obal, ale některé vnitřní části u komplikovanějších konstrukcí. Výfuk je tak možné skutečně individualizovat, případně po určité době zakoupit koncovky nové, pokud se Vám ty stávající okoukají. Více o koncovkách a možnosti individualizace viz – ZDE

2. Motocykly – zde Remus nabízí často volbu koncovky ze všech 3 materiálů podle preference zákazníka - carbon, titan, nerez. V případě nerezu pak u celé řady motocyklů i v černém matném provedení. Co se týče tvarů koncových tlumičů, tak těch používá Remus 16 druhů + mnoho specifických variant pro Harley-Davidson. Počet variant u konkrétního modelu je ale samozřejmě omezen. Vše viz eshop.

 

JAK PROBÍHÁ VÝBĚR A VÝVOJ NOVÝCH POLOŽEK

Samotné výrobě vždy samozřejmě předchází konstrukční návrh nového systému. Rozhodnutí pro konkrétní vozidlo padne na základě předpokladu prodejního úspěchu (typicky tedy většina oblíbených modelů koncernu VW, většina BMW apod.) nebo na základě poptávky zákazníků.

Podle konkrétního modelu se pak rozhodne, zda postačí navrhnout pouze jiný zadní tlumič (AXLE-BACK System) nebo má technický a obchodní smysl vyvinout systém včetně střední části (CAT-BACK System – tedy od katalyzátoru dozadu) nebo dokonce nabídnou kompletní variantu včetně sportovního katalyzátoru (TURBO-BACK System – tedy „od turba dozadu“)

Vývojové oddělní si pak opatří vozidlo od jednoho ze zpřátelených dealerů a začnou na vývoji pracovat. Zmapuje se situace, provedou se měření výkonu a točivého momentu, analyzuje se konkrétní provedení a možnosti změn a následně se celý systém demontuje pro detailní proměření k čemuž se dnes již ve velké míře používají robotická zařízení, které vše překresulujíc do CAD systémů.

S těmito informacemi pak konstruktéři navrhnou první prototypy, které se za několik týdnů mohou v zapůjčeném voze poprvé vyzkoušet a reálně proměřit jak z hlediska vlivu na točivý moment a výkon, ale především se detailně analyzuje reálný zvukový projev za využití speciálních akustických komor a frekvenčních analýz. Tématu ladění zvuku věnujeme celou kompletní stránku ZDE

 

SAMOTNÁ VÝROBA

Řezání a ohýbání

Prvním krokem výroby nového výfukového systému nebo tlumiče je nařezání a naohýbání trubek. Řezání probíhá automaticky ve specializovaných řezačkách nebo za použití laseru.

Všechny trubky jsou pak podle potřeby ohýbány na automatech, které používají tzv. „vnitřní trn“ – tedy vlastně kulový profil, který garantuje zachování kruhového průřezu i v místě ohybu. Pokud by tomu tak nebylo, mělo by to výrazný negativní vliv na proudění výfukových plynů a zvýšení protitlaku v systému. To by zhoršilo odvod spalin a snižovalo výkon a zvyšovalo spotřebu paliva.

 

Výroba těla tlumiče

Následuje výroba samotného obalu tlumiče výfuku. Ten se skládá z vnějšího nerezového pláště a vnitřních rezonančních komor, které jsou tvořeny přepážkami, perforovanými trubkami nebo a v kombinaci s tlumícím materiálem. Často je zde uvnitř využíván i titan. Obal těla tlumiče je pak laserem svařen, případně přesně zapertlován.

 

Svařování

Následuje robotické svařování naohýbaných trubek a samotného tlumiče výfuku. Garance naprosté přesnosti a tedy přesné montáže do vozu jako originální výfuk je zaručena díky upnutí všech dílů do tvarových šablon. Zjednodušeně řešeno všechny díly jsou upnuty do na míru vyrobených držáků (pro konkrétní výfukový systém) a jsou tak zafixovány do naprosto přesné vyprojektované polohy – vše viz foto.

Tryskání

V tomto stadiu výroby by nerezové výfukové díly byly připraveny pro montáž do vozidla, nicméně zde je aplikován ještě další technologický proces – tryskání. To sice výrazně zvyšuje cenu, ale přináší zásadní benefity. Povrch nerezového plechu je bombardován mikro zrnky speciálního písku vysokou rychlostí. To zlepšuje mechanické vlastnosti materiálu, jeho odolnost a vylepšuje i vzhled.

Osazení ventily a případnou elektronikou

S příchodem elektricky ovládaných ventilů (klapek) přímo ve výfukových tlumičí, píše REMUS v posledních letech zcela novou kapitolu. A to kapitolu neskutečné individualizace zvuku podle situace a nálady majitele auta nebo motorky. Dohromady s „hardwarem“ ve formě toho nejkvalitnějšího nerezu a precizní strojařiny, ale také častým použitím špičkového karbonu na koncovkách výfuku (který dále mění barvu zvuku) jde o naprosto neodolatelný hard-rock koktejl, který si můžete namíchat u stále většího počtu vozidel i sami, dokonce už i přes aplikaci v mobilu.  Kompletace těchto dílů je pak poslední fází výroby a kompletace dílu před jeho zabalením a zasláním zákazníkovi nebo jeho uskladněním.

AKCE

SLEVA 7% Z CENY POWERBOXU při zakoupení dohromady s výfukovým systémem

Více informací

SLEVA 16% Z CENY PEDAL BOXU při zakoupení dohromady s Power boxem

Více informací