Oficiální distributor AUTO i MOTO pro ČR a SK

Výfukové systémy REMUS

Nabídka profesionálně laděných výfukových systémů REMUS se omezuje primárně na benzínové motorizace oblíbených a hlavně řidičsky atraktivních modelů. Systémy v nabídce vždy existují v HOMOLOGOVANÉ verzi a u některých modelů je možné pořídit i ostřejší PERFORMANCE varianty, které jsou však rovněž emisně způsobilé.  Výfukové systémy si lze téměř vždy individualizovat na míru výběrem koncovek výfuku dle vlastního vkusu. Pokud se technicky v problematice moc neorientujete, doporučujeme před návštěvou našeho katalogu (eShopu) prostudovat stručný manuál níže. Obecně se ale můžete spolehnout, že naše systémy jsou vždy profesionálně odladěné v akustické komoře na míru vašemu vozu, tak abyste vždy užívali krásného zvuku, který vás ani vaše okolí nebude nikdy otravovat a vždy bude pouze bavit. A to vše díky kompetenci firmy vyvíjecí a dodávající systémy těm největším ikonám ve světě automotive od Aston Martinu až po Porsche.

 

Dohledání výfukového systému pro vaše vozidlo - VSTUP DO ESHOPU - ZDE:

 

Manuál k pochopení nabídky výfukových systémů REMUS

Níže naleznete stručný technicky popis jednotlivých typů výfukových systémů. Konkrétní nabídka pro vašeho vozidlo vychází z jeho roku výroby a zaměření. U současných vozidel s GPF filtry se jedná téměř výhradně o AXLE-back a GPF-back systémy, u starších pak o AXLE-back nebo CAT-back systémy. 

Nabídka výfukových systémů pokrývá pouze menší část vozového parku. Jedná se téměř výhradně o benzínová vozidla a typicky jde o sportovnější verze v rámci dané automobilky, popřípadě typicky u BMW se jedná o většinu klasických benzínových modelů. Pokud tedy v katalogu výfukový systém pro svůj vůz nenaleznete, tak zkrátka neexistuje. Důvodem je extrémně drahý vývoj a homologace (homologační proces stojí přes 40 tis EUR) a výběr vozidel pro vývoj musí tedy dávat obchodní smysl. Pokud jste však majitelem vozidla do 2 let stáří, jde o výkonější benzínovou verzi, informujte se u nás raději písemně. S velkou pravděpodobností může být systém v přípravě. Typicky nabídka pokrývá většinu benzínových BMW, Mini, S a RS verzí Audi, nejvýkonnějších hatch-backů i kombi,  oblíbených výkonných SUV apod. Pro menší motorizace mainstreamových automobilek u nás systém ale spíše nenajde z výše popsaných důvodů. Vždy se ale raději přesvědčte, vyjímky potrvrzují pravidlo :)

1. AXLE - BACK Systems („od nápravy dozadu“)

Jde o samostatné zadní výfukové díly (tedy ty nejdůležitější) a jde o stěžejní  a nejširší část nabídky REMUS. Na oblíbená vozidla existuje i více typů tlumičů podle umístění koncovek  - pouze na straně jako v originále nebo na obou stranách (vyjimečně uprostřed). To nejzajímavější ale je, že u vozidel lze volitelně vybrat samotný design koncovek z několika typů a materiálů. AXLE-BACK Systémy mají téměř vždy 100% potřebnou homologaci. Pokud je tomu náhodou jinak, je to uvedeno.

Vstup do ESHOPU

2. GPF - BACK Systems („od filtru pevných částic dozadu“)

Jde o stejný typ výfukového systému - tedy zadní tlumič, ale dále ještě rozšířený o trubky vedoucí až k filtru pevných částic (GPF) benzínových vozidel. Proto název "GPF-BACK". Fyzicky tedy zasahují až někam doprostřed vozu - podle konkrétního umístění v danném modelu. Filtry pevných částic v benzínovýh vozech - označované jako GPF jsou plošně zavedeny od roku od podzimu roku 2018, je tedy řeč o systémech pro všechna aktuální vozidla. U některých vozidel tak máte často v nabídce jak AXLE-BACK system (tedy čiště zadní tlumič) a pokud je v nabídce i GPF-BACK system jde o rozšíření o zmiňované trubky mezi (nebo tlumiče) mezi zadním dílem a filtrem pevných částic.

Vstup do ESHOPU

  3. CAT - BACK Systems („od katalyzátoru dozadu“)

Jedná se o již téměř kompletní výfukový systém obsahující kromě shodného zadního dílu jako u AXLE-BACK i přední část výfukového systému – tedy přední trubky nebo přední tlumiče.  Právě volbou typu předního dílu (pokud je tato variabilita u daného vozidla k dispozici) lze pak dost zásadně ovlivnit zvuk, výkon, ale bohužel i homologaci. Pokud zákazník vybere průchozí trubku (Racing řešení) místo rezonátoru (neboli předního tlumiče) nemůže takový díl mít samozřejmě oficiálně homologaci. Většinou je v nabídce ale primárně právě homologovaná varianta. U benzínových vozidel, která již mají GPF filtry (tedy od poloviny roku 2018) znamená realizace kompletní CAT-back systému eliminaci GPF filtru. Tento krok není u těchto vozidel vyrobených po 6/2018 oficiálně legální, vozidlo se stává emisně nezpůsobilé a je možné ho používat pouze pro závodní účely. Toto řešení je ale v nabídce pouze pro několik sportovních vozů, jinak se standardně nenabízí.

Vstup do ESHOPU

 4. TURBO - BACK Systems („od turba dozadu")

Od turba dozadu znamená tedy prakticky výfukový systém i včetně katalyzátoru. Jedná se tedy o skutečně kompletní systém, který je ve své střední a zadní části vždy stejný jako u CAT-BACK Systém, ale rozšířený právě o sportovní a více průchozí katalyzátor, často obsahující i svodové trubky (záleží podle typu konstrukce u konkrétního vozu). TURBO-BACK systém má již díky výrazně lepši průchodnosti zásadní vliv na výkon motoru. Oficiálně již ale kvůli hlučnosti nelze získat homologaci. Ta se ale reálně neměří, takže rozhodnutí je na každém majiteli a účelu použití vozidla..

Takto kompletní systém je v nabídce pouze pro nejoblíbenější vozidla – typicky Škoda Octavia III. RS, VW Golf, Seat Cupra, většinu modelů BMW, ale i některé další automobilky.

Dohledání výfukového systému pro vaše vozidlo - VSTUP DO ESHOPU - ZDE:


 

Technický popis výfukových systémů REMUS

HOMOLOGACE – vždy garantovaná:

Zadní tlumiče montované samostatně jsou vždy homologovány podle příslušné certifikace ECE-R Evropské komise – tedy malé „e“ v hranatém rámečku s číselným kódem podle země homologace. Toto sledují na některých STK a také je to i garance opravdu ohleduplného zvuku v „nižších“ provozních režimech. Informaci o homologaci vždy naleznete v našem eshopu. Informace o homologaci je také viditelná přímo na tlumiči při pohledu zespodu. Takže žádný strach, na STK nic neřešíte – žádné papíry a dokumenty!

Položky bez homologace: přesto se u některých vozidel nabízí jako alternativa i nehomologované „závodní“ verze, které již nejsou rezonančního typu (například průchozí trubka místo tlumiče), takže dochází k výraznému zvýšení hlučnosti.

 

KONSTRUKCE A DESIGN – 100% nerez / titan a vždy prezicní zpracování s luxusním vzhledem

  • ŠPIČKOVÝ NEREZ - pro výrobu všech tlumičů je používán 100% nerez té nejvyšší kvality -  typ T304

 

  • POUŽITÍ TITANU - na několik vybraných modelů automobilů a celou řadu motocyklů je používán i titan. Z něho jsou pak vyrobeny i některé vnitřní díly automobilových koncovek a vnitřní konstrukce tlumičů

 

  • PŘESNOST VÝROBY A TOP TECHNOLOGIE - Všechny plechy jsou řezány s maximální přesností laserem, celá výroba je maximálně automatizovaná. Dokonalá preciznost svárů je standardem. I proto jsou zákazníky takové ikony jako PORSCHE, MERCEDES AMG apod.

 

INDIVIDUALIZACE  VZHLEDU - široký výběr koncovek  a změna polohy 

  • SPOUSTA TYPŮ KONCOVEK A MATERIÁLŮ - u většiny modelů je každému výfuku vždy na výběr z mnoha designů koncovek nejen v nerezu, ale i v kombinaci karbonu a titanu. Vzhled vašeho vozu je tedy možné individualizovat dle vašich představ, případně po určité době zakoupit koncovky nové, pokud se Vám ty stávající okoukají. Na obrázku níže jsou zobrazeny pouze některé typy koncovek a každý druhý rok nabídku rozšiřujeme.  Dostupné koncovky pro konkrétní výfukový systém naleznete v katalogu pod vaším vozem. Pokud pro váš vůz výfukový systém nenaleznete, neuvidíte tam samozřejmě ani žádné koncovky. Ty nelze montovat samostatně na originální výfukový systémy. 

 

  • MOŽNOST ZMĚNY POLOHY VE 3 SMĚRECH - rovněž celá řada koncovek umožňuje změnu jejich polohy vysunutím / zasunutím, ale také změnu sklonu.

  

 

PROFESIONÁLNÍ LADĚNÍ ZVUKU -> sportovní, ale příjmený i na dalších cestách:

  • Toto je ten největší benefit u REMUS výfuků - detaily naleznete na samostatné stránce ZDE:
  • Ve zkratce jde o skutečně profesionální ladění zvuku, tak aby byl libozvučný nejen krátkodobě, ale i při delších jízdách.
  • To vyžaduje skutečně inženýrský přístup, detailní měření ve zvukotěsných komorách, v provozu i na polygonech a hlavně následnou frekvenční analýzy a jejich srovnání s tím co člověk snáší po delší dobu (to je již ověřené z jiných vědních disciplín).
  • Výsledkem bez přehánění skutečný orchestr, který se nikdy neomrzí. Jeho intenzita je úměrné rozsahu a velikosti výměny výfukového systému a u vybraných vozidel konkrétnímu nastavení (elektronicky ovládané klapky ve výfuku)
  • Detailní informace o profesionálním ladění zvuku viz samostatná stránka ZDE:

 

VÝKON:

  • Výrobce, který se chlubí velkými nárůsty výkonu pouhou výměnou zadního tlumiče,  téměř nikdy nemluví pravdu.
  • Úspěchem profesionálního ladění pro účely běžného provozu - tedy při zachování adekvátního zpětného tlaku a hlučnosti dle homologace - je většinou nárůst výkonu v řádu několika procent.
  • U některých vozů to může být lehce více či méně podle toho jak moc byl z od výrobce motor „udušen“. U některých vozidel přesto dosahuje až 20k.
  • Nárůst výkonu je ale samozřejmě vždy přímo-úměrný rozsahu úprav (AXLE-BACK vs. CAT-BACK x TURBO-BACK System)
  • Obecně je největším přínosem REMUS systémů navýšení točivého momentu (a tím výkonu) v celém spektru otáček, nejen na vrcholu a to již při výměně samotného zadního tlumiče (AXLE-BACK System)

 

HMOTNOST:

  • Téměř vždy dochází k úspoře několika kilogramů hmotnosti
  • Absolutní úspora hmotnosti je úměrná délce a komplikovanosti výfukového systému
  • Největší úspora je u titanových systémů, kde se jedná o 70% úsporu
  • U motocyklů pak zásadně při použití karbonových koncovek

Dohledání výfukového systému pro vaše vozidlo - VSTUP DO ESHOPU - ZDE:

AKCE

SLEVA 7% Z CENY POWERBOXU při zakoupení dohromady s výfukovým systémem

Více informací

SLEVA 16% Z CENY PEDAL BOXU při zakoupení dohromady s Power boxem

Více informací